Wednesday, December 3, 2008

Akkor most

a kedvetekért bemásolom a mézeskalácsreceptet...Sok örömötök legyen az elkészítésében.:)

Hozzávalók: 250 gr méz, 100 gr margarin, 100 gr cukor, 500 gr simaliszt, 1 csapott kiskanál szódabikarbóna, 1 evőkanál mézeskalács fűszerkeverék, 1 citrom reszelt héja, 1 egész tojás, 2 tojássárgája.

Díszítéshez: dió, mandula, kandírozott gyümölcs, mazsola stb. Ha habbal akarod díszíteni, akkor várjál legalább egy napot, míg jól kihűlnek a kis sütik. (Díszítőmáz receptje: 1 tojásfehérje, kb. 25 dkg porcukor, 2 kiskanál citromlé - mindez jól felverve.)

A mézet, a vajat és a cukrot állandóan kevergetve langyosra melegítjük. A lisztet elkeverjük a szódabikarbónával, a fűszerekkel és a citromhéjjal, hozzáadjuk a mézes keveréket, a tojást és a tojássárgákat, jól összegyúrjuk, fóliába csomagoljuk és 4-5 órán át pihentetjük. (Nem baj, ha nagyon lágy a tészta, az olyan kell legyen, mikor majd kinyújtod, akkor tegyél pici lisztet hozzá, hogy ne ragadjon.)

Előmelegítjük a sütőt. Kinyújtjuk a tésztát, kiszaggatjuk és a forró sütőben 4-5 perc alatt megsütjük. Én csak picit hagyom hűlni, aztán még szinte langyosan berakom jól záródó műanyag vagy fémdobozba (akkor nem keményszik meg, és nem kell egy hónapot várni, míg végre puha lesz.)

14 comments:

Anonymous said...

egész nap azon morfondíroztam, vajon kitől is kérjek mézeskalácsreceptet... még a számon se volt szó, már megkaptam a választ.Köszönöm, Istenem, köszönöm, Márta!

márta said...

Nos, a magam nevében: szívesen...:))

Renáta baba said...

Köszönöm!!!!

Anonymous said...

én is köszönöm!:)

Lollypopka a közel-keleten said...

mézeskalács fűszerkeveréket hol lehet beszerezni? Vagy hazilag kell megcsinalni?? :o))

Lollypopka a közel-keleten said...

mézeskalács fűszerkeveréket hol lehet beszerezni? Vagy hazilag kell megcsinalni?? :o))

márta said...

Itt én sem találtam speciális fűszerkeveréket, de kevertem én egy kis fahéjat, meg valamilyen szegfűszeges valamit, és a citromhéjjal együtt már majdnem olyan, mint a hazai fűszekeverék.

Both Erika said...

köszi, Márta!

Both Erika said...

hallod? hogy kell úgy feltenni képeket, hogy egymás mellett kettő és alattuk is kettő, vagy másképp négy kép kettő fent kettő lent, egymás mellett? jaj remélem érted... nálad láttam így kitéve, azért kérdezlek. :)

márta said...

Nos, az nekem is véletlenségből sikerült: mikor a képek elhelyezését és méretét kell beállítani a bejegyzésnél, akkor azt választod, hogy balra, és kicsi méretben. Próbáld meg, nekem néha sikerül, néha nem.

Anonymous said...

Szia Márta!
Mi is megsütöttük a mézeskalácsot a Te recepted alapján. Tényleg finom puha maradt, ma is azt ettünk a teához :)
Igaz nem lettek olyan szépek, mint a tieid, mert kevés porcukor volt itthon és túl folyós lett a máz. Holnap veszek egy kiló porcukrot a jövőre való tekintettel.:)
Köszi a receptet.
Eszter

márta said...

De jó!

Betti said...

Szia, én ma próbáltam ki ezt a receptet, amúgy sose készítettem még mézeskalácsot. Pihenni helyszűke miatt kitettem a hideg balkonra 5 órát. Mikor nyújtani akartam, hát nagyon kemény volt. Kicsit nehéz volt, de elkészült. Amúgy finom frissen.

Andi said...

Ez nagyon tetszik, es el is mentettem. Igaz karacsony meg nem lesz 7 honapig, de addig is megorzom, mert annyira szepek a kepeden, mindenkeppen el akarom majd kesziteni :-)